سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتصالات پلی اتیلن

 

اتصالات پلی اتیلن :

به منظور اتصال لوله های پلی اتیلن  تکجداره و یا دوجداره در پروژه های با متراژ بالا می بایست از اتصالات پلی اتیلن استفاده نمود. اصتالات پلی اتیلن نیز ساخته شده از ماده پلیمری پلی اتیلن می باشد در سایز و ابعاد متناسب با لوله های پلی اتیلنی طراحی و تولید می شود و تقریبا ویژگی هایی نظیر ویژگی های لوله پلی اتیلن دارند در ذیل به مهمترین مزیتها و ویژ گی های اتصالات پلی اتیلن می پردازیم.

مزایای اتصالات پلی اتیلن    :

1-مقاومت در برابر خوردگی

2-مقاومت در برابر خستگی

3-امید به زندگی 50 ساله

4-اتصالات بسیار ایمن و فاقد هر گونه  نشتی

5-نصب بدون ترانشه

6-عدم نیاز به پوشش و حفاظت کاتدی

7-رسوب ناپذیری

8-وزن بسیار سبک و کم

9-سازگار با محیط زیست

10-تعمیر و نگهداری رایگان

11-مقاوم در برابر اشعه فرابنفش آفتاب

12-استحکام و انعطاف پذیری بالا و قابلیت تحمل تنش

13-مقاومت در برابر مواد شیمیایی

14-مقاومت بالا در برابر حلال های آلی

15-مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید محیطی

16-سهولت در نصب و اجرای سریع و حمل و نقل آسان

 انواع اتصالات پلی اتیلن :

لوله های پلی اتیلن بنا بر کاربرد های مختلف در پروژه های گوناگون و متناسب با نوع تغییر از قبیل زوایه اتصال ، نوع تغییر مسیر و ... و نوع طراحی و میزان مقاومت لازم جهت اتصال لوله های پلی اتیلن ، توسط اتصالات مختلف بهم وصل می شوند، اتصالات پلی اتیلن را می توان در گروه های زیر تقسیم بندی کرد :

1-اتصالات پیچی

2-اتصالات جوشی

3-اتصالات تزریقی

4-اتصالات پلیمری

5-اتصالات الکتروفیوژن

6-اتصالات کوپلینگی

اتصالات پیچی یا دنده‌ای یا رزوه‌ای :

 همانطور که معلوم است این نوع از اتصالات مانند پیچ و مهره می باشد یعنی باید این نوع از اتصالات را با چرخاندن به لوله ها ی پلی اتیلن متصل کرد. اتصالات پیچی پلی اتیلن یا رزوه ای پلی اتیلن یا مکانیکی پلی اتیلن مخصوص لوله های پلی اتیلن، معمولاً از پنج قطعه به شرح ذیل تشکیل شده است: بدنه، سرپیچ، اسپسلیت، بوشینگ و ارینگ. قطر خارجی لوله های پلی اتیلن باید متناسب با قطر رزوه های داخلی سرپیچ باشند و از آن جایی که در لوله های پلی اتیلن سخت، ضخامت جداره لوله های ساخت کارخانه های مختلف الزاماً یکسان نیست، لذا چنانچه در نظر است برای اتصال لوله ها از اتصال پیچی استفاده شود این نوع اتصالی باید ساخت کارخانه ی سازنده لوله باشد تا برقراری اتصالات امکان پذیر باشد. اتصالات پیچی پلی اتیلن در سیستم های لوله کشی برای اتصال مستقیم لوله ها یا بخش هایی از لوله جهت انطباق با اندازه های مختلف ( تبدیل ) ، زانو ، سه راهی ویا برای موارد دیگر مانند تنظیم یا اندازه گیری جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرند .اتصالات پیچی تولید شده در شکل های مختلف و به صورت نر و مادگی می باشند. این اتصالات از جنس پلی اتیلن سخت است و قابلیت کار در فشار های بالا تا 10 اتمسفر را دارند. بسته به نوع اتصال گاهی نیز به صورت فلنج دار تولید می شوند. از انواع این دسته می ‌توان به؛ سه راه مساوی، سه راه نر، سه راه ماده، زانو مساوی، زانو نر، زانو ماده، رابط مساوی، رابط نر، رابط ماده، تبدیل، و درپوش انتهایی اشاره کرد.

اتصالات جوشی:

کاملا واضح است که اتصالات جوشی می بایست توسط جوش لب به لب لوله های پلی اتیلن را به یکدیگر متصل کند.  این دسته از اتصالات توس طدستگاه جوش پلاستیک از هر دو سر به لوله های پلی اتیلن جوش داده می شوند. اتصالات جوشی پلی اتیلن فشار قوی به علت اجرای ساده و سریع در محل نصب ، به منظور بهره برداری از سیستم های آبرسانی و فاضلابی و مصارف گوناگون صنعتی ، کشاورزی و شهری به وسیله دستگاه های موسوم به دستگاه جوش پلاستیک متصل و استفاده می شوند. خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه‌ ها‌ی مختلف نیاز به اتصالات پلی اتیلن متفاوت دارند که این تفاوت نوع اتصالات ناشی از نوع پروژه و عوامل مختلف دیگر می باشد.. اتصالات الکتروفیوژن به منظور  پروژه ‌های انتقال گازرسانی و اتصالات پیچی جهت پروژه‌ های انتقال آب‌رسانی تا فشار 10 اتمسفر مورد استفاده قرار می گیرد. جهت مابقی پروژه‌ ها از اتصالات جوشی فشار قوی پلی اتیلن طبق استاندارد DIN16963 آلمان، استفاده می شود. لازم بذکر است که سیستم فاضلاب خانگی از قوانین فوق پیروی نمی‌کند.

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن جوشی :

برای هر دسته از اتصالات پلی اتیلن ویژگی ها و مزیت های مختلفی متصور می شود. وزن سبک اتصالات جوشی پلی اتیلنی موجب می شود توان ساختمان و مصالح افزایش پیدا کند . نصب آسان و همچنین سهولت نصب این نوع سیستم در حدی است که بدون نیاز به ابزار خاص و پیچیده و تنها با استفاده از دستگاه جوش پلی اتیلن نصب انجام می گیرد . پیش ساخته بودن این اتصالات از مهم ترین خواص پلی اتیلن فاضلابی است که سرهم بندی و نصب لوله ها و اتصالات پیش از کار گذاشتن در ساختمان می باشد . از دیگر مزیتهای اتصالات پلی اتیلن جوشی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1-مقاوم در برابر مواد شیمیایی

2-تحمل تغییر ناگهانی دما

3-در برابر تغییر آب و هوایی در مرور زمان هیچ آسیبی نمی بینند.

4-مقاوم در برابر زلزله و رانش زمین

5-به دلیل صیقلی بودن سطح لوله و اتصالات رسوب نمی گیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محصولاتی از قبیل لوله پلی اتیلن ، اتصالات پلی اتیلن تکجداره و دوجداره ، لوله کاروگیت و ... به وب سایت سازآب مراجعه نمایید و با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید تا به همکاران واحد فروش شرکت سازآب متصل شوید و از مشاوره دقیق و کاملا متخصصانه این عزیزان بهره مند گردید.